Utställningen avklarad

Då har vi varit på utställning, jag och Lakritz. Jag har en känsla av att det inte kommer bli så många fler. Utställning är helt enkelt inte riktigt min grej. Men det var nyttig miljöträning för Lakritz att vara bland många andra hundar. Han hade svårt att hålla sig i skinnet. Men han var i alla fall rätt tyst till skillnad från en hel del andra hundar som pep och skällde en hel del. Svårare var det at acceptera att han inte fick hälsa på alla andra hundar och människor. Det verkade inte bara vara jag och Lakritz som inte hade så bra koll på utställning som tur var. Visst var det en del som verkade ha en väldans koll också. En del av dessa språng runt i kavaj och såg i mina ögon rätt löjliga ut. Jag har så svårt att förstå det roliga med utställning. Visst förstår jag att utställningar eller liknande behövs för att man ska kunna avla framgångsrikt på olika raser, men det behöver ju inte gå till överdrift.
 
Lakritz var den enda flaten på utställningen så han blev BIR (bästa hund i rasen). När alla valpar tävlade mot varandra fick han HP (hederspris). Det verkade dock som att alla eller nästa alla hundar på utställningen fick HP. Så nu har Lakritz två rosetter ;-)
 
Lakritz kritik/omdöme (eller vad det heter) från domaren.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0