Julklapp till Lakritz

Jag har köpt ett halsband som julklapp till Lakritz, fast han har redan fått det ;-) Dock är det för stort, så det får vänta ett tag innan han kan använda det. Idag fick Lakritz ha sitt nya halsband på sig när jag släppte honom lös under promenaden. När han är lös gör det ju inget om det är lite stort. Jag ville ta några bilder på det nya halsbandet för att lägga upp här. Jag har länge letat efter ett bredare halsband till Lakritz. Det har varit jättesvårt att hitta något som uppfyller alla mina önskningar. Egentligen hade jag inte tänkt mig ett sådant här halsband, men men man orkar ju inte leta hur länge som helst.
 
 
 
 
 
Lite apporteringsträning blev det under promenaden. Innan jag fick hem Lakritz tyckte jag att apportering verkade rätt trist. Dock ville jag ändå ha en flatcoated retriever. Den här rasen är ju så mångsidig, man kan hålla på med det mesta med en flat, inte bara apportering. Nu har jag dock fått upp ögonen för apportering och tycker att det verkar kul :-)
 
Lakritz bya sele har fortfarande inte kommit. Tyvärr lär jag inte hinna få den innan jul misstänker jag... :-( För några dagar sedan skrev jag ett inlägg i en hundgrupp på Facebook och frågade om någon annan har problem med att sätta på sin hund sele eller halsband. Jag har fått svar från några personer och ingen av dessa har lyckats träna bort det här beteendet. Många verkar verkligen ha försökt. Känns ju inte så lovande... Jag skulle bli så glad om Lakritz kan lära sig att acceptera att få på sig sele. Det känns så fel för mig att använda halsband när det finns sele!! Men samtidigt pallar jag inte att Lakritz ser alldeles deprimerad ut och går undan så fort jag tar fram selen.
 
 
Ett litet citat får avsluta detta blogginlägg.
 
 
"Until one has loved an animal, a part of one´s soul remains unawakened."



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0