Frukostsök

Nu är min praktik slut. Lakritz har varit hos min svärmor med familj under den här praktikveckan. Där har han haft det jättebra :-) Han blev väldigt glad när jag kom dit för att hämta honom <3 Det är så tomt när jag inte har Lakritz hos mig! Jag kom på mig själv med att lyssna efter hana tassande. Vidare tänkte jag, samma dag som jag lamnat honom, att det skulle bli kul att komma hem till Lakritz och igår morse när jag åt frukost kändes det konstigt att äta utan att Lakritz kom och kollade om jag hade något gott till honom. Vi ger honom inte mat när vi sitter vid matbordet, men i löket kan han få någon smakbit ibland. 
 
Nu sitter jag ute och Lakritz söker efter sin frukost som jag kastat ut backen. Det håller honom sysselsatt i ca 20 min, jämfört med kanske 2 min om han får maten serverad i en stor skål.
 
Tyvärr kan jag inte infoga några bilder från telefonen för tillfället. Jag går återkomma.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0