Lussebullen som försvann

Idag hade jag tänkt skriva ett längre inlägg om hur det går på kursen och mina tankar kring det. Tyvärr har dagen sprungit iväg och jag har som vanligt inte hunnit med allt jag hade planerat. Därför blir det bara ett inlägg i all hast.
 
Jag kan ju lite snabbt berätta att Lakritz verkar ha blivit en lussekattstjuv! Igår morse lade jag nämligen en lussekatt någonstans i köket. Sen fixade jag med lite annat innan jag gick tillbaka till köket. Då var lussebullen  spårlöst försvunnen. Jag minns visserligen inte exakt var jag lade lussebullen, men vid det här laget skulle den garanterat ha kommit fram eftersom jag har gjort rent i köket idag. Det verkar därmed bara finnas en misstänkt och det är Lakritz. Han betedde sig dessutom som om han nådde illa och skulle kräkas medan jag letade efter lussebullen. Antagligen hade han tryckt i sig lussenbullen fort som blixten och därmed knappt tuggat den alls. Inte konstigt att man blir illamående då! 
 
Jag blir faktiskt lite glad när Lakritz gör så här. Skulle han aldrig våga norpa åt sig något skulle det kännas som att jag uppfostrat honom för hårt. Jag och husse har ju gjort  experiment förut och lämnat godsaker framme när Lakritz varit hemma själv och då har Lakritz inte tagit det. Det har fått mig att fundera på om jag varit får sträng mot honom men nu verkar det ju inte vara så. Lilla Lussekattstjuven!
 
Idag har vi varit ute och sprungit i solsken och minusgrader.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0