Den 16 februari 2015 - mitt otursdygn

Jag är så matt. Säg att det här inte är sant!
 
Natten till den 16 februari jobbade jag vaken natt. Omkring kl 1 på natten ringde sambon och berättade att fodret i Lakritz nyöppnade fodersäck är mögligt. Det fanns alltså enbart fräscht foder till frukost hemma. Det låter kanske inte så jobbigt. Det borde ju bara vara att gå till affären och reklamera säcken och få en ny. Riktigt så enkelt är det inte. Lakritz äter ett ovanligt foder som jag köper av Lakritz uppfödare. Jag har valt att fortsätta med fodret, eftersom jag litar på att uppfödaren valt ett foder av hög kvalité och för att jag vill köpa foder av henne och därmed "stödja" hennes företag. Vidare har jag tänkt att det nog är bra med så få foderbyten som möjligt. Min plan var att byta till ett vanligare foder i samband med att Lakritz ska gå över till vuxenfoder. Det finns ingen återförsäljare av Lakritz foder här i stan eller här i närheten och uppfödaren bor cirka 18 mil härifrån. Det har funkat smidigt förut eftersom jag passat på att köpa föder i samband med valpträffarna. 
 
När jag kom hem från jobbet fick jag se det eländiga fodret, stinkande och mögligt. Jag funderade hit och dit hur sjutton jag skulle få hit mer foder. Jag funderade starkt på att byta foder till Lakritz, bara för att slippa böket med att frakta hit nytt foder. Därför tillbringade jag ett par timmar med att kolla på olika foder och läsa om foder. Sedan kom jag underfund med att jag inte vill byta foder i all hast utan att ha läst på ordentligt. Jag bestämde mig för att åka iväg och hämta foder ändå. Efter mycket om och men kom jag på en lösning för att få en säck foder transporterad en bit på vägen, så jag "bara" behövde ta tåget i 14 mil enkel vända. Jag bokade tågbiljetter, eller rättare sagt försökte boka tågbiljetter. Det var enormt komplicerat bara det, eftersom allt krånglade. Till slut fick jag i alla fall jag mina biljetter. Väl nere på Centralen ställde sj in mitt tåg, så jag fick vänta sammanlagt 2 timmar. Till slut kom jag fram och kunde börja konka 15 kg foder på tåg och buss tillbaka hem. När jag äntligen kom hem är klockan omkring 22 och jag hade inte sovit någonting efter mitt nattpass på jobbet. Jag gick ut med Lakritz en sväng för att rasta och träna honom. När jag kom in öppnade jag den nya säcken och upptäckte att även den innehöll mögligt foder!!!!!!!!!! NEEEEEEEEEEEEJ! Hur är detta möjligt? Jag köper två fodersäckar med ett par månaders mellanrum och lyckas få två mögliga säckar! Vad jag vet är det ingen annan som fått mögligt foder?!
 
Efter att ha tillbringat hela dagen med att lösa foderproblemet är vi nu tillbaka på ruta ett. Jag vet inte ens vad Lakritz ska äta till frukost imorgon! Till middag fick han vit fisk och ris, men fisken är slut nu. Neej, det är nog bäst att jag lägger mig så fort jag kan, innan det händer mer eländiga saker!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0