Lydnad

Lydnadsträningen har legat på hyllan ett tag pga bristande motivation. Jag har upplevt det som att Lakritz inte har tyckt att det varit särskilt roligt att träna lydnad och när han inte tycker att något är kul, så tycker inte jag heller det. För mig känns det fel att satsa på något som min hund inte tycker är kul. I torsdags tränade vi hur somhelst  lydnad utan för Ica Maxi och det kändes jättebra. Jag hade extra smarrig belöning med mig och belönade inte förrän efter ett eller ett par moment. Innan belöningen lade jag även till en sådan typ av belöning som jag kommer använda på eventuella framtida tävlingar. Därmed lär jag honom att den belöningen betyder att den riktiga belöningen snart kommer. Om det fortsätter att kännas bra att träna kommer vi nog ställa upp i en tävling om någon månad.
 
Mh:t kommer tyvärr inte bli av på torsdag som det var tänkt. Det var för många som anmält sig, så jag och Lakritz fick bara en reservplats. Jag ska snart anmäla oss till ett annat mh.
 
 
Tänk att apporteringsmomentet äntligen sitter :-)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0