Första förträffen

Eftermycket funderande fram och tillbaka bestämde jag mig för att vara med på förträffarna inför räddningskursen som ska starta i Stockholm. Det är inget bindande att vara med på förträffarna. Så nu är jag med på dem, så får vi se vart det leder.
 
Idag träffades vi på räddningsgymnasiet i Rosersberg som ligger norr om Stockholm. Fokus för dagens träff låg på oss förare, men hundarna fick vara med nästan hela tiden. Vi gick två strapatspromenader. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det var rätt jobbigt, men roligt. Vi fick göra samarbetsövningar, kräla under en tågvagn, gå i branta diken och backar, bära våra hundar, krypa i cementrör mm. Vi fick bära våra hundar väldigt mycket och det var svårt för mig eftersom Lakritz är så pass tung i förhållande till mig. Tyvärr gick ledarna knappt igenom någon lyftteknik alls... Men när jag kom hem testade jag att bära Lakritz över mina axlar, istället för att bära honom i famnen, och det gick riktigt bra, så den metoden ska jag köra på i fortsättningen, så mycket som möjligt.
 
Ännu är det inte bestämt om räddningskursen enbart kommer vara inriktad på vanlig räddning eller om det kommer bli en inriktning för vanlig räddning och en inriktning för sjöräddning. Jag hoppas att det inte blir någon sjöräddning för då blir det fler som kommer tas in till den vanliga räddningen. Sjöräddningskurs vill jag ändå inte gå. Det känns alldeles för svårt då jag inte har någon sjövana.
 
Här kommer äntligen bedömningsprotokollet från lydnadstävlingen :-)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0