Med sikte på LP 1

 
 
I söndags skrapade Lakritz och jag ihop ett till 1:a pris i lydnadsklass 1. Poängen blev denna gång 163,5 p. Vårt framförande kändes betydligt sämre än under förra tävlingen, så jag blev förvånad över att vi fick så pass fina poäng. Men när jag tänker efter var det främst mellan momenten som Lakritz var väldigt busig och sugen på sin externbelöning utanför planen. Ett tag trodde jag att han skulle rusa ut från planen och glufsa i sig belöningen, men det gjorde han tack och lov inte. Lindförigheten var en smärre katastrof och det avspeglas så klart på poängen. Jag har alltid haft svårt för att motivera Lakritz till att gå fot på ett aktivt och koncentrerat sätt när jag inte har någon belöning i handen. Vi jobbar på det nu :-) 
 
På lördag är det dags för lydnadstävling igen. Den här gången tillsammans med en av Lakritz brorsor och hans matte :-) Jag hoppas så klart att vi får ett till 1:a pris då, men eftersom jag inte har tid att träna så mycket, så får det gå som det går. OM vi får ett första pris kommer vi få LP 1, vilket är ett lydnadsdiplom i klass 1. Då kommer Lakritz få LP 1 tillagt i sitt stamtavlenamn.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0