Beslutsångest

Hälsomässigt har den här sommaren varit jobbig, inte sett till min egen hälsa direkt, utan snarare till Lakritz och Wilmas. När Wilma var här åkte jag och badade med hundarna. När jag själv var på väg upp ut vattnet såg jag att vattnet var aningen grumligt och när jag tittade närmare såg jag att det flöt omkring små gröna partiklar. Jag tänkte genast på om det kunde vara algblomning och tog kontakt med djursjukhuset. Dagen slutade, efter mycket om och men, med att båda hundarna blev inlagda på djursjukhuset för observation och förebyggande behandling. Redan nästa morgon fick jag tack och lov hämta hem dem och en veterinärräkning på typ 18 000... Men Wilmas försäkringsbolag If gick in och ersatte allt utom självrisken. Agria som Lakritz är försäkrad i, ville dock inte ersätta någonting, så det var bara att betala 9000 och se glad ut. Båda hundarna mådde bra och hade inte visat några symptom på förgiftning. Orsaken till att Agria inte ville ersätta något var just det, att Lakritz inte visat några symptom på förgiftning. Kanske borde jag byta bolag... Det var närmare en månad sedan det här hände och som att det inte räckte fick Wilma fukteksem och jag blev tvungen att ta henne till veterinären ännu en gång under veckan jag var hundvakt! Oerhört pinsamt att vara tvungen att åka till djursjukhuset två gånger på en vecka, med någon annans hund! Men Wilmas ägare var otroligt förstående och blev inte alls arga på mig.
 
I onsdags var jag på infomöte om räddningskursen som ska starta i Stockholm nu i höst. Allt verkar jättebra, bortsett från att hela kursen, nästan uteslutande, består av endagarsträffar. Det innebär att det blir många och långa resor. Jag hade hellre sett att det var ett upplägg med helger och långhelger när man tränar intensivt instället för endagar. Nu har jag beslutsångest och vet inte om jag törs försöka komma med på kursen. Jag vill inte ge mig in på något jag inte kan fullfölja. Förträffarna är i oktober, så jag har en månad på mig att fundera.
 
Jag tränade räddning i tisdags förra veckan och imorgon är det dags igen. Förra veckan fick jag en hel del tips på hur jag kan lära Lakritz att skallmarkera och hur jag kan träna skogssök. Jättekul!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0