Lydnad

Idag har vi tränat lydnad för en domare som Enzos matte känner. Det var roligt, lärorikt, nervöst och bra. Några tips jag fick var:
  • Gör inget som inte domaren bett dig om att göra.
  • Träna bort att Lakritz springer in i mina ben vid inkallning
  • Om man tittar på sin hund och säger "sitt" är det ett dubbelkommando och därmed inte tillåtet
  • Längre avstånd från hindret vid hoppning
  • Träna på snabba lägganden
Om två veckor ska vi vara med på en träningstävling. Det ska bli spännande att se hur det går. Då ska jag köra med externbelöning utanför planen. Det innebär att man placerar ut en belöning och låter hunden springa och ta den när den varit duktig. Idag tränade jag utan externbelöning, men det gick oväntat bra. Mot slutet tappade han koncentrationen, men det var ju inte så konstigt eftersom han knappt fått någon belöning alls för allt slit.
 
Den 19 september ska vi vara med på vår första lydnadstävling!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0