En sorgligt tom hundbur

 
I helgen har jag åkt och tittat på mina kurskompisar som gjort delprov 1 samt varit med och figgat åt en annan kurs som gjort delprov 2. Det har varit/är räddning som gällt hela lördagen och hela söndagen. I skrivande stund sitter jag gömd i ett rör. Lakritz fick vara med husse istället för att sitta i bilen hela dagarna. Det har varit en lärorik helg, men samtidigt deppig med tanke på att jag och Lakritz också skulle ha gått upp på prov egentligen. Igår höll jag på att frysa ihjäl. Det blåste och var typ 8 grader. Jag hade inte tänkt mig att det skulle vara så kallt hela dagen och hade inte tillräckligt med kläder på mig. Underställ, fleecetröja, ulltröja och skaljacka var inte alls tillräckligt! Som tur var fick jag låna en fleecetröja av en kurskompis, men det var kallt ändå. Idag var det några grader varmare och jag hade ytterligare två lager tröjor på mig, så idag har jag inte frusit.
 
Tyvärr var det en av de som gick upp på delprov 1 från min kurs som inte klarade provet. Det var tråkigt och ganska oväntat. Ytterligare en person har fått sluta då hunden inte riktigt hade vad som krävdes, men den hubden gjorde aldrig delprov 1.
Imorgon är det ÄNTLIGEN dags för scintigrafin. Jag får vara med under hela undersökningen och jag ska vara förberedd på att ara på Strömsholm i 4-5 timmar tror jag de sa. Lakritz har uppehåll med sina antiinflammatoriska pch smärtlindrande tabletter och idag ska han få en 45 minuter lång promenad för att provocera fram en eventuell hälta/smärta. Jag tror dock inte att han kommer bli halt av promenaden, men det är ju roligt för honom att få gå en längre promenad.
Här sitter jag och figgar samtidigt som jag skriver.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0