Selemånad

Förra veckan köpte jag en ny sele till Lakritz. Det var inte planerat och jag funderade ett bra tag innan jag slog till. Jag har köpt extremt många selar och en del har knappt blivit använda alls. Jag var till djuraffären i ett annat ärende och såg då att de sålde ut Hurttas röda selar. Eftersom jag faktiskt aldrig haft någon sele som går tvärs över bogen (h-sele trir jag de kallas) beatämde jag mig för att köpa en och testa. Jag tycker att den funkar lite bättre än de andra selarna Lakritz har. Han går undan för den här selen också, men han är inte lika deppig när den väl sitter på. Men visst är han låg, det går inte att komma ifrån. Jag har använt den här selen istället för halsband sedan jag köpte den. 
 
Snart kommer jag få hem ytterligare en sele, en måttbeställd. Jag har en teori om att Lakritz selehat kan bero på att selarna skaver honom i armhålorna/bbakom frambenen.  Förut kliade han sig väldigt mycket där när han hade sele. Även nu kliar han sig då och då. Vidare tycker jag att nästan alla selar ser ut att skava på det här området, inte bara på Lakritz utan på alla hundar. Jag förstår inte varför man inte låter bröatremmen sitta längre bak??!! Selen som jag måttbeställd kommer sitta längre bak, om jag nu lyckats mäta Lakritz rätt. Det var jättesvårt att mäta honom. Jag mätte honom säkert 10-10-15 gånger och fick olika resultat i princip varenda gång! När den här selen kommer ska jag byta till den och köra på den i cirka en månad. Lakritz gillar ju ändå inte den röda och det ju faktiskt vara så att den skaver. Har det inte skett några framateg efter wn månad kommer matte inte orka mer för tillfället. Det är oerhört jobbigt att se sin hund deppig! Jag försöker allt jag kan att låtsas som ingenting när Lakritz beter sig så här, men det är så svårt! Visaa tycker säkert att jag är taskig som tvingar min  hund att ha sele fast han inte vill, medan andra tycker att det bara är att köra på och inte ge sig.  Själv pendlar jag där emellan. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0