Lakritz åker resväska

Det är lite av ett problem att Lakritz ännu inte bör gå specielt långa promenader. Han väger ju typ 18 kg, så det blir snabbt jobbigt att bära honom. Idag provade jag ett nytt sätt att transportera honom till skogen där jag tänkt att vi skulle gå vår promenad. Jag stoppade helt enkelt ner honom i en resväska med hjul och gick iväg. Det gick över förväntan. Lakritz var jätteduktig att sitta still i väskan. En gång tippade väskan omkull när Lakritz omfördelade sin vikt utan att jag var beredd, men Lakritz brydde sig inte specielt mycket om det. Därefter såg jag till att vara mer på min vakt för att hinna parera för en ev omfördelning av vikt. Det blev inga fler vurpor.
 
Väl framme i skogan tog vi en härlig promenad. Lakritz gillar verkligen att gå på promenad i skogen. Han springer omkring för fullt. Samtidigt är han väldigt angelägen om att hålla koll på mig, så han springer aldrig iväg långt bort. Det känns jätteskönt. Det är svårt att gömma sig för honom, för han märker oftast med detsamma om man viker av från kursen. Precis så vill jag ha det med min hund. Hunden ska hålla koll på ägaren och inte bara rusa omkring i sin egen värld.
 
 
Morgonmys i soffan.
 
Den sista tiden har Lakritz börjat uppskatta att vara i soffan. Det är mysigt. När vi precis ändrat reglerna här hemma och sagt ok för hund i soffan brukade han bara komma upp korta stunder och sedan hoppa ned igen. Medan jag skrivit det här inlägget har han legat bredvid mig här i soffan och varit så mysig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0