Dalarna

Jag vill börja med att be om ursäkt för att det ibland inte blir någon styckeindelning i mina inlägg. Jag skriver inte allt i ett enda stycke, utan delar in det i flera. Av någon anledning pressas alla stycken ihop till ett när jag publicerar inlägget... Jag ska se om jag kan få någon ordning på det, så det blir lite mer lättläst.
 
I helgen har vi varit i Dalarna och hälsat på mamma och pappa och min faster. Vi har åkt tåg, buss och bil. Samtliga färdsätt gick väldigt bra, särskilt tåget. Men även bilen gick bra i helgen. Konstigt! kanske tycker Lakritz bara att det är läskigt att åka i husses bil. Han kanske förknippar den med buren och med då vi hämtade honom från uppfödaren. Båda de sakerna var ju mer eller mindre dramatiska för honom. Lakritz skötte sig också jättebra hemma hos både min mamma och min faster. han var lugn och hälsade glatt på alla människor :-) Det är bra att han inte är reserverad, om han ska bli räddningshund när han blir stor. Inte för att flattisar brukar vara reserverade, men ändå. I början när han kom hit var han blyg för främmande människor som ville hälsa. Men då var ju allt så nytt för honom.
 
Hos mamma fick Lakritz komma upp både i soffan och i sängen. Det gillade han och jag med. Men jag vågade inte låta honom sova i min säng hela natten, för jag var rädd att han skulle trilla ned på golvet. Jag tog upp honom i sängen på morgonen och myste med honom.
 
Nu ligger mitt bitmonster på golvet och utövar sina bitaggressioner på ett ganska svårtuggat tuggben :-P Det är bra! Då kanske det blir lite mindre bitande på allt annat. Men det är inte mycket han har förstört ändå. Han har bara bitit hål i mina jeans och hackat hål i skärmskyddet till min telefon. Värre kunde det vara. Nyss hoppade han förresten in i buren med tuggbenet, på eget initiativ och var där inne ett tag :-) Vi har ju tagit in bilburen igen för att öva honom i att vara i den. Det är ju jättebra att han hoppar in självmant.
 
Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Hittills har vi inte gjort något speciellt. Vi skulle ha fått besök av en kompis till mig, men det blir en annan dag istället.
 
Vi har börjat träna på att Lakritz inte får gå ut ur lägenheten utan att vi har sagt att det är ok. Det går bra. Husse har även lärt Lakritz att gå och lägga sig i sin säng på kommando :-) Nu ska vi bara bygga vidare på det så han kan vara kvar där ett tag.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0