Tiden går

 
Tiden rusar iväg. Snart fyller bästa Lakritz 1 år! Vart tog tiden och den lilla 6-kilosvalpen vägen? Den där jobbiga valptiden som folk pratar om... Den märkte jag knappt av. Visst har det varit jobbigt ibland, men inte ofta och inte mycket. För det mesta har det varit och är fortfarande helt underbart. Livet med hund är fantastiskt! Att skaffa Lakritz är utan tvekan bland det bästa jag gjort i mitt liv. Lakritz är helt enkelt "den bästa idé jag haft" (citat från husse).
 
Jag och Lakritz har varit iväg och tränat räddning igen. Det var vi ovh tre andra ekipage som tränade. Innan vi åkte kände jag mig rätt opeppad och tänkte att det här med räddning kanske inte är vår grej. Det är så hilma seriöst, utbildningen är jättelång och tuff och det kommer kosta skjortan med bensinpengar för att åka till olika träningsställen. Men när det blev Lakritz tur att söka och jag såg hur roligt han tyckte att det var ändrade jag snabbt inställning. Räddning är helt klart Lakritz grej! Han var superivrig och visste precis vad som förväntades av honom. På lördag ska vi träna igen :-D
Husse har gjort ett läderhalsband till Lakritz. Jag håller också på att göra ett, men det är inte klart än.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0