Första inlägget

Jag fick för mig att skaffa en blogg. Tanken är väl att jag ska skriva om vad som händer mig och min framtida hund här. Än är det ingen som vet om att jag har den här bloggen, men det gör inget. Kanske kommer det förbli så, kanske inte. Jag skriver inte för att få en massa läsare, utan jag skriver mest för min egen skull. Det är ju ett bra sätt att hjälpa minnet. Tyvärr är det ju mycket som faller bort om det inte skrivs ned, i alla fall för mig. Men givetvis är du som vill läsa varmt välkommen :-) Jag vet inte hur mycket jag kommer skriva här. Kanske blir det mycket, kanske lite, kanske kommer jag tröttna. Vi får se. Jag har inga krav på mig själv.
 
Hur som helst, jag ska snart förverkliga mitt livs stora dröm, eller man kan väl säga att jag är mitt uppe i att förverkliga mitt livs stora dröm. Nämligen att bli hundägare :-D Hur länge har jag inte drömt om en egen hund? Tänk att det snart kommer bli verklighet!!! Om drygt en månad ska jag hämta hem min efterlängtade flatcoated retriever :-) En svart hane blir det. Egentligen hade jag tänkt mig en tik, men det var så svårt att få tag på en tik, så jag bestämde mig för att ta en hane. Det är ju lika bra att passa på och köpa en valp från en bra kennel när man har chansen. Egentligen spelar det nog inte så stor roll om det är en tik eller en hane. Man kommer ju forma hunden som man vill ändå. Men visst blir det en lite större utmaning med en hane med tanke på att jag inte är så van vid hanar och därmed inte riktigt vet vad som väntar mig. Men jag är övertygad om att det kommer bli superbra :-D Det var helt enkelt inte meningen att jag skulle ha en tik, utan en hane. Ödet förde oss samman <3 Jag längtar så tills den lilla krabaten kommer hem! Än förstår jag inte riktigt att det är sant, att jag ÄNTLIGEN ska få min hund. Tänk att det är min tur nu! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0