Fästingmedel och försäkring

Om fyra veckor har jag hämtat hem min lilla krabat. Det känns overkligt! Tänk att det om fyra veckor kommer springa omkring en busig liten valp här i lägenheten!!
 
Jag har bestämt att hunden ska få heta Lakritz <3 Jag har beställt ett par ID-brickor där hundens namn och mitt telefonnummer kommer stå.
 
Nästa vecka sak vi förhopnningsvis få träffa valparna :-D Ännu vet jag inte vilken valp jag kommer få, men det gör inget. Det är bara bra att uppfödaren väntar länge med att bestämma det, så att valparna hinner utveckla personligheter. 
 
Jag har grubblat mycket på det här med fästingmedel och har nu ändrat riktining igen. Nu känner jag att jag inte vill sätta på min hund några fästingmedel i form av nervgift. Det känns helt enkelt inte bra. Även fast biverkningar inte är vanliga så känns det fel att utsätta hunden och oss för dessa gifter. Eftersom jag uppmanas att tvätta händerna efter att ha satt på hunden ett fästinghalsband/droppat på hunden en vätska känns det inte bra någonstans att hunden ska gå runt med det medlet på sig. Dessutom står det på något/vissa av fästingmedlen att barn inte ska ha långvarig intensiv kontakt med en behandlad hund. Kan det då vara så bra för den lilla valpen att gå runt med giftet på sig??? Nej, det känns inte alls bra. Jag ska prova med ett kosttillskott som heter Fixodida Zx och kombinera det med en sprejlösning plus ett schampoo som luktar tjära. Eventuellt ska jag också köpa ett bärnstenshalsband. Då använder jag i alla fall flera metoder samtidigt och förhopnningvis hjälper någon. Dessutom kommer jag gå igenom hunden noga och leta fästingar vaje dag och även borsta hunden efter promenader för att på så vis få bort de otäcka varelserna så fort som möjligt.
 
I övrigt klurar jag på det här med försäkringsbolag. Det är inte lätt att veta vilket bolag man ska välja. Jag vill ju självklart ha en bra försäkring.
 
Hej svejs!
 
PS: Nu har jag betalat handpenning på valpen :-D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0