Sista träffen på apporteringskursen idag

Idag blir det den femte och sista träfen på apporteringskursen. Då ska hundarna få bekanta sig med riktiga fåglar och testa på vattenapportering. Det ska bli spännande att se hur det kommer att gå för Lakritz.
 
Under träff 3 och 4 gick vi igenom följande:
 
Träff 3

  • Markering med 2 dummies. Medhjälpare står framför och kastar eller så går man fram själv och kastar medan hunden sitter kvar.
  • Dirigering. Hunden sitter och man lägger ut en dummy på var sida om hunden, så att det blir som två rektanglar. Föraren står framför hunden. Visar med armen vilken dummy hunden ska hämta.
Träff 4

  • Kastade ut ca 10 dummies och lät hunden hämta ca 3. Kommando "sök".
  • Linjetag.
Återigen skriver jag det här för mitt eget minne.
 
Jag har fortfarande inte fått något besked angående räddning, men jag försöker ställa in mig på att det inte blir något. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0