Siktet är inställt på lydnadstävling i sommar

Lydnadsträning med en Lakritz som ser uttråkad ut ;-)
 
Den 9 augusti kommer jag förhoppningsvis vara med i den första hundtävlingen någonsin. Bara tanken på det gör mig nervös. Jag är inte vidare förtjust i att visa upp mig för andra, så varför jag bestämt mig för att börja tävla vet jag inte riktigt. Någonting måste det vara som tiltalar mig... Kanske att träningen blir mer seriös och målinriktad? Har man inget särkilt mål med sin träning känns det som att det är lätt hänt att man inte kommer framåt, utan mest fortsätter att traggla på sådant man alltid gör. Det blir rätt trist i det långa loppet. Jag vill utvecklas och se tydliga framsteg, annars tappar jag motivationen till att fortsätta.
 
Vi ska alltså tävla i lydnadsklass 1 som består av 8 olika moment+helhetsintryck. Momenten är följande:
 
1. Platsliggande
2. Tandvisning
3.  Linförighet
4. Läggande under gång
5. Inkallning
6. Ställande under gång
7. Apportering
8. Hopp över hinder
 
Vi tränar för fullt och det är riktigt roligt. Det knepiga med tävling är att man inte får belöna hunden under momenten...
 
Jag tog en rätt fin bild på min prins igår.
 
Lakritz halsband som jag gjort av läder. Tyvärr blev det lite för brett tror jag, så jag ska nog göra om det lite.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0