Träningstävling

 
Igår var jag och Lakritz på träningstävling i lydnadsklass 1. Jag var riktigt nervös innan vi gick på planen och funderade på att inte komma på lördagens tävlingsdebut. Jag förberedde mig på att göra bort mig totalt.
 
Men så blev det verkligen inte! Av de 7 hundar som startade i lydnadsklass 1 kom Lakritz och jag på första plats med 173 poäng. Hade det varit en riktig tävling hade vi fått första pris. Alla som får över 160 poäng får första pris och det innebär alltså inte per automatik att man kommer på första plats. Det här kom verkligen som en överraskning och jag funderar lite på om domaren blandar ihop oss med ett annat ekipage :-P 
 
Nu känner jag mig lugnare inför lördagen. Dels för att jag vet att vi kan och dels för att det inte spelar så stor roll hur det går nu när vi presterat så bra på träningstävlingen. Ett första pris är inget jag har siktat på och det är inget jag siktar på inför lördagen heller. Det går som det går helt enkelt. Det är trots allt vår första tävling.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0