Ett köp jag aldrig trodde att jag skulle göra...

Idag har Lakritz varit hos sin nya dagmatte och daghusse. Det har tydligen gått bra. Shasta och Lakritz har legat tillsammans och vilat. Det känns jätteskönt att det gick bra då jag verkligen gillar paret som erbjudit sig att passa Lakritz.
 
När jag hämtade Lakritz på eftermiddagen åkte vi iväg direkt och promenerade i en sjö. Vi testade på en ny sjö den här gången och dit kommer vi åka igen. Det är inte särskilt långt härifrån, bottnen var bra och folk badar hundar där. Det som inte var bra var att Lakritz inte alls kunde gå skapligt i kopplet. Han stretade och trampade mig på fötterna och var allmänt dryg. Därför åkte jag raka vägen till djuraffären efteråt och köpte en nosgrimma. Jag hade väl aldrig trott att jag skulle köpa något dyligt, men vad gör man? Jag kan verkligen inte få Lakritz att gå fint i kopplet i vattnet eller i närheten av vatten. Det kan inte vara bra vare sig för hans hals eller hans nyopererade ben att streta på så här! Han plöjer verkligen bara på och ser ut att leta efter något. Jag tror han letar pinnar eller leksaker även fast jag inte kastat i något. När vi kom hem tränade vi på att han skulle sticka nosen i nosgrimman. Det gick galant. Han kan ju sticka nosen i sin munkorg sedan tidigare så det här blev ju nästan samma sak. Inte verkade han särskilt besvärad av grimman heller, men vi får väl se hur det går när jag fäster kopplet i den... Jag har inte för avsikt att använda nosgrimman till vardags utan det är bara vid vattentränignen som jag tänker använda den, om den funkar. Hade Lakritz accepterat selar hade jag köpt en frontkopplad sele, men nu avskyr han ju selar och jag har som policy att aldrig använda sele för att lugna ner honom. Då tror jag aldrig att han kommer lära sig att acceptera sele.
 
Nästa vecka ska vi på återbesök hos ortopeden på Strömsholm. Det är lite nervöst, men jag tror att hon kommer säga att det ser bra ut med Lakritz ben. Sen får vi ju se om hon kommer bedöma att det anra benet också kommer behöva opereras. Lakritz har inte haltat på höger ben på länge, men han har haltat på det efter operationen. Det kan ju dock ha berott på snedbelastning pga smärta i vänster ben. Men även innan operationen har han ju haltat på höger ben, så det kanske är lika bra att de går in i den leden också och putsar... Vi får se.
 
Nu ska vi äta hemgjord pizza!
Lisa
2016-07-16 @ 17:20:16
URL: http://www.freewebs.com/lisaedvardsson

Kul att du hittat min blogg! O kul att du funderar på jaktcocker! Har du kollat på nån speciell kennel? Vad trist att din hund också har fått FCP. Tycker rehabiliteringen var jättejobbig men såhär i efterhand helt klart värt allt jobb då han nu är i prinip återställd.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0