Koppelsök

I torsdags tränade vi koppelsök. Jag bad om att bli filmad, dels för att det är roligt att ha kvar och dels för att det är lärorikt att studera i efterhand. Jag ser att jag inte uppmärksammar Lakritz tidigaste signaler på att han fått vittring. Han måste visa väldigt tydligt för att jag ska känna mig säker på att han verklgien fått vittring. Orsaken till det är att Lakritz ligger på och drar så in i vassen hela tiden så jag kan inte gå på "dragkraften" för att läsa av honom. Det jag brukar titta på är om han viker av markant åt något håll när vi går. Dock kan han pendla hit och dit utan att ha fått vittring också vilket gör mig osäker. Oftast är det inga problem och han visar tdligt när han fått vittring, men emellanåt är det klurigare för mig att läsa honom. Detta är något vi måste träna på och som tur är kan vi ju träna på det här trots att han är konvalescent!
 
Malin
2016-05-11 @ 12:31:04
URL: http://www.flatteliv.se

hello googlade flatcoated och bloggar o hamnade här :-)Hur kul läsning, vad duktiga ni är. Hit tassar jag tillbaka// Malin

Svar: Vad kul att du hittat min blogg :-) Jag ska ha koll på din blogg också framöver! Tack för adressen! :-)
None None

Malin
2016-05-12 @ 11:29:56
URL: http://www.flatteliv.se

Oj vad duktig han var på söket som såg ut att vara ett stort område. Vad var det för doft han gick på?

Svar: Han går på doften av människa :-)
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0