Vilsen

Vi är på väg tillbaka till ett aktivt liv. Det känns toppen. Kruxet är att vi inte kan gå tillbaka till det som var, utan måste hitta en ny tillvaro. Lakritz kommer inte bli räddningshund. Jag har accepterat det och inser att det finns mycket annat roligt att syssla med. Det är bara lite svårt att komma igång. Jag har anmält oss till en lydnadstävling i oktober. Det vore kul om vi kan ta LP 1 då. Men det är inte alls säkert. Vi har ju inte tränat just någon lydnad under en lång tid och nu kan vi inte heller träna så lätt eftersom Lakritz verkar ha varit dålig. Han äter skonkost (tis och torsk) efter att ha kräkts upp en hel middag pch sen inre velat åra morgonen därpå. Därmed kan jag inte belöna honom med godis nu och leksak är jag fortfarande försiktig med. Än är han inte friskförklarad. I övrigt har jag anmält oss till en kurs i specialsök på Hundcampus. Men det är först i november så det dröjer ju ett tag innan det blir dags. Så nu känner jag mig vilsen. Jag vill träna, men vet inte vad. Vi har spårat lite på sistone pch det har gått jättebra. Det vore kul att börja tävla i bruks (spår). Det problem vi har är ju Lakritz selehat. Jag funderar skarpt på att köpa ett spårhalsband och helt skippa sele en tid. Min tanke är att besöka en instruktör för att få hjälp med seleproblemet. Jag var på väg att göra det redan innan hela hältutredningen började, men jag blev tvungen att avboka pga hältan. Just det, en tävlingslydnadskurs är vi anmälda till också. Start på torsdag! :-)
Spårdags
 
 
I kväll har vi börjat träna in markering av spårpinnar.
 
Lydnadsträning. Hakan i backen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

flattiepawprints

En blogg om min flatcoated retriever Lakritz

RSS 2.0